Six Days of North and South Tyrol

Eva Adamová, 11. 7. 2010

Je tu sezóna letních prázdninových závodů a nabídka je veliká. Na přelomu června a července se naskytla příležitost okusit alpské terény. Neváhali jsme tedy a vyrazili na SIX DAYS OF NORTH AND SOUTH TYROL.

Je sobotní brzké ráno a vyrážíme směr Itálie se zastávkou v rakouském údolí Wachau a návštěvou zříceniny hradu Aggstein. Počasí zatím nic moc, ale následující dny bychom za něj byli rádi :). Do centra závodů Deutschnofen přijíždíme až po zahájení, ale prezentaci stíháme. Poté přejíždíme do kempu, který se nachází v údolí přímo pod štíty skal, asi 20 minut jízdy od shromaždiště 1. a 2. etapy.

Nedělní ráno je opravdu letní, teploty kolem 25°C, modrá obloha a my jedeme s nadšením na 1. závod, který je poblíž Karersee. Už při cestě na start se kocháme nádhernými výhledy na alpské štíty a po prvních pár kontrolách v lese se někteří začínají kochat i při závodě 🙂 (můžete se pokochat sami-viz. mapa č.1). Po “pár“ minutách doslova chůze v alpském terénu nás síly neopouští a vydáváme se na túru do skal, které se tyčí nad shromaždištěm. Těch 10 km  jsme asi trochu neodhadli, ale za ty výhledy do okolí to opravdu stálo.

V pondělí ráno si dáváme předsevzetí, že takové výkony, které byly v neděli, se už nebudou opakovat……Mužská elita si užívala opravdu atraktivní zasněžené  terény a kamenný labyrint, kde byla vyfáborkovaná cesta. U některých ale platí pravidlo : „Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě“  (mapa 2). No a ti, kteří neměli možnost se tudy proběhnout při závodě, si prošli labyrint po závodě. Přece jen to nadšení pro vysokohorskou turistiku jaksi opadávalo…….

Tak je tu úterý a konečně můžeme zavítat do centra prvních 3 etap, kde je shromaždiště 3. etapy. Doufáme, že začne pršet…..ach jo, už i poslední mráček zmizel z oblohy. Elita  startuje přímo ze shromaždiště, zbylé kategorie se musí vyškrábat na start pár stovek metrů dál. Konečně trochu les, který vypadá, jako český horský. Ale chyby se tam dají nadělat také….ač je to k neuvěření, motýlek má někdy i 3 křídla (mapa 3). Po závodech si dáváme odpočinkové odpoledne v centru Bolzana a přemisťujeme se k rakouskému Innsbrucku, kde budeme trávit 2 dny volna a další 3 etapy.

Ve středu ráno se konečně objevují první mraky a trochu začíná pršet. Výlet do hor vypouštíme a jdeme prozkoumat ulice Innsbrucku a zámek Ambras, kde se nacházejí obrazy habsburské monarchie od uznávaných autorů. Pro odpolední regeneraci volíme koupel v jednom z alpských jezírek. Večerní sprint vynecháváme, šetříme síly na další 3 etapy…..i když někteří přehodnotili své priority, co se týká akce Tyrolsko, tudíž šetří síly na turistiku :).

Čtvrteční den trávíme ve vrcholcích hor a zahříváme svaly na páteční 4. etapu.

Pořadatelé se nám snaží zajistit opravdu hezké vzpomínky na závody……cesta na shromaždiště 4. etapy lanovkou (kdo chtěl, mohl i pěšky….nevím o nikom, kdo by využil) a zpět je na výběr lanovka nebo bobová dráha. V lese to připomínalo spíše překážkovou dráhu-jedna ohrada vedle druhé a o zvířátka také nebyla nouze (mapa 4). Nastává další přehodnocení priorit-odpoledne trávíme v jezeře :). V sobotu jsme využili pozdějšího startu a vyrazili na túru před závodem…..některé to alespoň trochu nakoplo a přestali se kochat panoramaty při odpolední etapě (mapa 5).

Je tu neděle…poslední den :). Přejíždíme k jezeru Obernberger, tentokrát závod v rámci WRE (mapa 6).

Co závěrem ? Závody opravdu vydařené, počasí přímo ukázkové no a výsledky v rámci možností…..ale ostudu jsme oddílu neudělali :). Ve fotogalerii jsou vložené fotky.